logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۴۱۴۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان مطرح کرد:

بسیج دانش‌آموزی یعنی پررورش شهید فهیده‌ها

بسیج-دانش‌آموزی-یعنی-پررورش-شهید-فهیده‌ها
امام جمعه ماهنشان گفت: بسیج دانش آموزی یعنی نخبه‌پروری و پرورش حسین فهمیده‌ها و دانشمندان شهید هسته‌ای و اگر همه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه وظایف خود را به خوبی انجام دهند کار بسیار ارزشمندی انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ماهنشان ضمن گرامیداشت هشتم آبان سالروز شهادت محمد‌حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان گفت: بسیج دانش‌آموزی یعنی نخبه‌پروری و پرورش حسین فهمیده‌ها و دانشمندان شهید هسته‌ای.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اگر همه دستگاه‌های فرهنگی کار و وظایف به خوبی انجام دهند و بر قشر نوجوان و جوان تمرکز کنند، کار بسیار ارزشمندی انجام داده‌اند، افزود: امروزه کار با جوانان و نوجوانان در قالب بسیج دانش‌آموزی بسیار اهمیت دارد.

 امام جمعه ماهنشان همچنین با اشاره به هشتم آبان روز پدافند غیر عامل ضمن گرامیداشت این روز، عنوان کرد: پدافند غیر عامل یعنی بازدارندگی بدون استفاده از تسلیحات نظامی که هدف آن کاهش آسیب‌پذیری و بازدارندگی حداکثری است.

وی یادآور شد: سازمان پدافند غیر عامل که به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده  قرارگاه‌های متعددی دارد اما توجه به اهمیت آن با توجه به تهدیدات اخیر دشمنان مضاعف شده است.

علی‌اکبری ضمن قدردانی از تمام نهادهایی که در این زمینه همکاری کرده‌اند، بیان کرد: از همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها می‌خواهم تا به وظایف محوله جدی‌تر عمل کنند تا به بازدارندگی حداکثری و کاهش آسیب‌پذیری دست پیدا کنیم. 

وی افزود: سفرهای دوره‌ای وزیر امور خارجه در منطقه و سفر مکمل رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان ترجمان یکی از مولفه‌های مهم قدرت یعنی هماهنگی میدان و دیپلماسی است.

امام جمعه ماهنشان یادآور شد: از مهم‌ترین عوامل بازدارندگی، اتکا جمهوری اسلامی ایران به تکیه‌گاه بسیار قوی و مستحکم مردمی است.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه نصر نمونه عینی و دقیقی از نقش پشتوانه‌های مردمی در نمایش توان بازدارندگی ایران شد، گفت: پایان تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران نویدبخش تبدیل شدن نیروی هوایی ایران اسلامی به ابرقدرت منطقه‌ای است.

وی مطرح کرد: کشورهایی که بیانیه‌های شورای همکاری را امضا می‌کنند اعم از اتحادیه اروپا، روسیه، چین و ژاپن باید بدانند که پیوستن آن‌ها به این بیانیه اقدامی غیر دوستانه و غیر دیپلماتیک تلقی شده و نظام در مورد آنان تجدید نظر خواهد کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر